Sedavé zaměstnání jako tichý nepřítel našeho zdraví

Sedavé zaměstnání jako tichý nepřítel našeho zdraví

Víte, že lidské tělo je nastaveno tak, aby ušlo 30 km denně? Místo toho ale mnoho z nás tráví většinu dne vsedě. Pak nás trápí celá řada zdravotních problémů.

Začíná to bolestí páteře, kardiovaskulárními potížemi a psychickými problémy. Výzkumy už také ukazují, že pokud strávíte vsedě více než 15 hodin denně, zvyšuje se i riziko předčasné smrti. Dlouhodobé sezení má na nás podobné dopady jako kouření a zhoršuje celkový stav těla. Narušuje se i oběh lipázy, což je enzym štěpící a spalující tuky, proto přibíráme na váze.

Potíže se svaly a páteří

Únava a ochabnutí svalstva má vliv na udržení správného postavení páteře. Zkracují se břišní svaly, ochabují hluboké svaly zad, hrozí deformace a doživotnímu poškození páteře. Pokud není sezení u počítače dostatečně kompenzováno aktivním pohybem, zaděláváte si na pěkný průšvih. Nutné je posilování středu těla, tzv. core neboli svaly hlubokého stabilizačního systému. Skládá se z příčných a šikmých břišních svalů, pánevního dna, bránice, antagonistických vzpřimovačů páteře a spodní části zad. Posílením svalů se zlepšuje držení těla, stabilita a koordinace pohybů.

Důležitost správného sezení

Dynamicko-směrové sezení neboli balanční sezení na velkém míči, dynamicko-směrových podložkách a speciálních židlích zajišťuje aktivaci svalů. Pomůcky je nutné střídat, aby nedošlo k jednosměrnému přetížení svalů. Rozproudí ale dokonale krevní oběh a lymfatický systém. NEXSTAND stojan na notebook je další skvělou pomůckou pro konec bolesti za krkem a zad při práci. Je lehký, skladný a nastavitelný notebooku do výšky očí. Díky tomu můžete pracovat v sedě s rovnou krční i bederní páteří bez jejich poškození a bolesti. Vejde se do tašky, zabere minimum místa a je mimořádně lehký.  Zajišťuje průtok vzduchu a snížení teploty notebooku. Existuje mnoho dalších pomůcek, které byste si měli pořídit. Například zdravotní brýle proti modrému světlu z monitoru, které chrání vaše oči.